fredag 19 september 2008

Den der dansk...

Igår hade vi trevligt besök från Julie Sandlau, har aldrig varit någon språkbegåvning och danska är lite svårt att förstå...Man känner liksom att det är danska man skall prata, vi är ju grannar och allt.
Vi skall ju förstå varandra (?)

Anette som var här pratade på om allt möjligt och man slutar lite att förstå efter en stund, sitter bara med och nickar lite dumt....efter en stund måste jag ju säga säga, ja du Anette, skall vi ta de her på english istellet for på dansk? Hon verkade lika lättad som jag som tur var.
Snygga kläder har hon också den där Anette.


I Paris var det ännu värre, var rädd att man inte skulle kunna göra sig förstådd över huvudtaget men när sen dom flesta faktist pratade engelska blev man lite självsäker och började slänga sig med franska uttryck, bonjour, bonsoir, merci etc men jag blandade ihop dom där uttrycken självsäker som jag kände mig. Blev minst sagt konstigt, personalen på hotellet och Britta (som har fransk släkt) skrattade rått åt mig där i lobbyn efter en minst sagt konstig felsägning...
/Carin

Inga kommentarer: