tisdag 21 oktober 2008

Mom

Idag har vi varit hos banken (jag, mamma och syster). Vi har alla egna företag.
Herregud, vilket kaos, Sara (syster) & mamma betalar fortfarande sina räkningar via postgiro, dom använder inte internetbanken utan postar sina räkningar varje månad. Så vår gemensamma bankman skulle göre ett försök och "förenkla" deras vardag, han förstod nog inte att mamma varken kan/vill använda datorer över huvudtaget.

Det är underhållning på stor nivå när min älskade mamma (som av någon anledning) alltid skall låtsas att hon vet precis vad Owe bankman pratar om, trots att hon inte har en aning.
Därför suckar och frustar hon alltid flera dagar inför såna här möten.

Dagens klassiker:
Owe bankman:Har du bredband?
mamma: oh, ja, självklart.
Owe bankman:Vanligt bredband?
mamma: eh, ja, transportabelt.
Owe bankman:Transportabelt?
mamma:Ja, eller vad heter det?
Owe bankman:Trådlöst?
mamma:Nej, det är vårat.
Owe bankman: ??

/Carin
P.s Det var armbandet som jag nämnde i tidigare inlägg D.s.



3 kommentarer:

Pink Chocolatier sa...

Hihi ja det där var roligt att läsa...Jo det är inte enkeöt för mammor att förstå sig på det där med datorer....
Är i full gång med att försöka lära min mamma hur internetbanken fungerar...Hihi

Ooooj just ja! Uuuuuuuuuunderbara smycken ni har fått in!! Är ju frälst och förälskad sedan många många år sedan i Peace märken!♥

Kyssjohanna sa...

erika: Jag har fått min mamma att skaffa mobiltelefon nu i alla fall, ett steg i rätt riktning .)

Åh, vad roligt, alltid kul att höra, tack snälla!

Anonym sa...

haha Zet låter nästan som min mamma, på sin arbetsplats (jobbar som svenskalärare för vuxna) så betraktas hon som en som har koll på det där med data fast hemma vet vi bättre då hon mest använder sin laptop till att lägga patiens med. xD Mammor är underbara!