torsdag 28 maj 2009

En sån dag idag...



I natt klockan 02.00 ringde telefonen, förstod direkt att det hade hänt något, inbrottslarmet hade gått på jobbet...Har nog aldrig sprungit så fort i hela mitt liv, på med ett par byxor och ut genom dörren i tofflor med min snälla kille flåsandes efter (eller före rättare sagt, han springer ju lite snabbare än jag). 5 minuter tog det så var vi framme.

Kände en stor lättnad att det bara var rutan som var krossad, dom hade tagit allt som var precis innanför men aldrig kommit in vilket jag är väldigt tacksam för. Ännu mer tacksam för att att tjuvarna inte fanns kvar när vi kom fram...
Så idag har vi fått ringa glasmästare, larmtjänst, polisen & försäkringsbolaget. Inget kul.
Desto roligare är att mammas hund Adam kommer till mig på lördag, att jag skall på mysigt inredningsmingel ikväll & att House of Harlow äntligen har skickats iväg (finns alltså väldigt snart i butiken).
Man måste se livet från den ljusa sidan :)
kramar till er våra bloggläsarvänner!

1 kommentar:

Let The Good Times Roll sa...

åh! bra med larm. och vad söt vovven är : )